Akademide yapay zekânın rolü ‘Future of AI in Higher Education’da konuşuldu

AKADEMİDE YAPAY ZEKÂNIN DÖNÜŞTÜRÜCÜ ROLÜNÜ ELE ALMAK VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRENME DENEYİMLERİ ÜZERİNDEKİ DERİN ETKİSİNİ VURGULAMAK AMACIYLA İSTANBUL ATLAS ÜNİVERSİTESİ’NDE, ‘FUTURE OF AI İN HİGHER EDUCATİON’ ETKİNLİĞİ DÜZENLENDİ. AMERİKA RİCHMOND’DA BULUNAN VİRGİNİA COMMONWEALTH ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK GİRİŞİMLER KIDEMLİ DEKAN YARDIMCISI PROF. DR. ERDEM TOPSAKAL, YAPAY ZEKÂ İLE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME ŞEKLİNE GÖRE PROGRAMLAR GELİŞTİRİLECEĞİNİN ALTINI ÇİZDİ.

Akademide yapay zekânın rolü ‘Future of AI in Higher Education’da konuşuldu

Akademide yapay zekânın dönüştürücü rolünü ele almak ve kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri üzerindeki derin etkisini vurgulamak amacıyla İstanbul Atlas Üniversitesi’nde, ‘Future of AI in Higher Education’ etkinliği düzenlendi. Amerika Richmond’da bulunan Virginia Commonwealth Üniversitesi Stratejik Girişimler Kıdemli Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Erdem Topsakal, yapay zekâ ile öğrencilerin öğrenme şekline göre programlar geliştirileceğinin altını çizdi.

Uluslararasılaşma stratejisi kapsamında İstanbul Atlas Üniversitesi, Amerika Richmond’da bulunan Virginia Commonwealth Üniversitesi ile iş birliği yapmıştı. Üniversitenin Vadi Kampüsü’nde düzenlenen ‘Future of AI in Higher Education’ etkinliğinde Virginia Commonwealth Üniversitesi Stratejik Girişimler Kıdemli Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Erdem Topsakal, öğrencilerle bir araya geldi. Topsakal, iki bölümden oluşan etkinliğe yapay zekâ ve makine öğrenmesine genel bakış açısı sunarak başladı.

Yapay zekâ ve LLM araçlarının yükseköğrenimin geleceğini nasıl etkileyeceği tartışıldı

Büyük Dil Modellerinin (LLM’ler) nasıl geliştirildiğini ve eğitim manzaralarını yeniden şekillendirme potansiyellerini değerlendiren Topsakal, ikinci bölümde, birden fazla kullanım durumunda yapay zekâ destekli araçları göstererek bu teknolojilerin süreçleri nasıl kolaylaştırabileceğini, kişiselleştirilmiş öğrenme yollarının nasıl destekleyebileceğini ve katılımın nasıl teşvik edebileceğini anlattı.

Yapay zekâ tabanlı eğitim-öğretim modelleri hayatımıza entegre olacak

Yapay zekanın hem öğretimi hem de öğrenmeyi geliştiren yenilikçi araçlar ve yöntemler sunarak hayatımızın her yönünü ve yüksek öğrenimin geleceğini yeniden tanımladığını belirten Topsakal, “Yapay zekâ tabanlı eğitim-öğretim modelleri, eğitim ve öğretimde öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak şekilde hayatımıza entegre olacak. Eğiticiler yapay zekâ uygulamaları sayesinde ders içerikleri oluşturma, düzenleme, zenginleştirme ve bilgi aktarımı noktasında kendilerine yardımcı olacak yapay zekâ yöntemlerini kullanacak” dedi.

Üretken yapay zekâ uygulamalarını eğitim hayatında görmezden gelmenin günün sonunda bir fayda getirmeyeceğini vurgulayan Topsakal, “Aksine bu teknoloji nimetlerinin insanlığa hizmet yönünde, iyi niyetli ve etik kurallar çerçevesinde nasıl kullanılacağını öğrencilerimize öğreterek, eğitim ortamının interaktif ve daha keyifli hale getirilebilmesi mümkün olabilecektir” diye konuştu.

Yapay zekadan “Atlas Üniversitesi Marşı”

Prof. Dr. Erdem Topsakal’ın yapay zekâ uygulaması ile geliştirilen “Atlas Üniversitesi Marşı” beste örneklerini de paylaştığı seminerde keyifli anlar da yaşandı.

“Öğrencilerin anlama ve öğrenme şekline göre programlar geliştirilecek”

Yapay zekânın dünyada her yerde yer almaya başladığını belirten Prof. Dr. Erdem Topsakal, “Bizim üniversitede de yapay zekâ dersleri oluşturduk. O derslerden birini de ben veriyorum. Yaklaşık 300 kişi bu yapay zekâ dersini alıyor. Burada öğrencilerle, hocalarla, yöneticilerle yapay zekâyı hayatımıza, akademiye nasıl entegre edebileceğimizi konuşacağım. Tabii yapay zekâ hayatımıza yeni yeni giriyor. Girmesiyle birçok şeyi de etkiliyor. Akademide de yapay zekânın önemli rol oynayacağı kesin. Bunlar içerisinde öğrencilerin öğrenimine yönelik birtakım iyileştirme sağlayacağını düşünüyoruz. Yani her öğrencinin birtakım bilgileri öğrenmesi aynı olmuyor. Bazı öğrenciler okuyarak, bazıları görsel olarak daha iyi öğreniyor. Yapay zekânın da özelliklerini kullanarak öğrencilerin anlayışlarına göre öğrenme niteliklerine ve çeşitlerine göre birtakım programlar geliştirmek mümkün. Ve bunların ileride her dersin bir parçası olacağına inanıyorum” açıklaması yaptı.

“Öğrenciler Amerika’da master derecesi alabiliyor”

Akademisyenlerin de böyle bir sisteme adapte olmak zorunda olduklarını ifade eden Prof. Dr. Erdem Topsakal, “Yapay zekânın verdiği bütün imkânları kullanmak zorundalar. Her yıl kendilerini güncellemeleri gerekir. Atlas Üniversitesi ile yapay zekâyla ilgili herhangi bir çalışmaya henüz başlamadık. Ama bu seminerle ilk adımı atmış oluyoruz. Üniversite ile yaptığımız hızlandırılmış master programı ile öğrenciler 4 yıl burada lisansını bitirip Amerika’ya gelip master derecesi alabiliyorlar. Normalde master yapma fiyatı çok yüksek ancak bu anlaşmayla öğrenciler neredeyse yarı fiyatına böyle bir imkâna sahip oluyor” dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER