Mersin Büyükşehir Belediyesi ekipleri kent genelinde ‘Tüketici Hakları Rehberi’ dağıttı

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ZABITA DAİRESİ BAŞKANLIĞI EKİPLERİNCE KENT GENELİNDE, ‘HAKLARINIZI BİLİYOR MUSUNUZ? BAŞLIKLI BROŞÜR DAĞITIMI GERÇEKLEŞTİRİLDİ. DAĞITILAN BROŞÜRLERİN YANI SIRA, VATANDAŞLARA TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLGİLENDİRMELER GERÇEKLEŞTİREN EKİPLERİN DAĞITIM NOKTALARINDAN BİRİ DE ŞEHRİN İŞLEK NOKTALARINDAN BİRİNDE YER ALAN ALIŞVERİŞ MERKEZİ ÖNÜ OLDU.

Mersin Büyükşehir Belediyesi ekipleri kent genelinde ‘Tüketici Hakları Rehberi’ dağıttı

Mersin Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı ekiplerince kent genelinde, ‘Haklarınızı Biliyor musunuz? başlıklı broşür dağıtımı gerçekleştirildi. Dağıtılan broşürlerin yanı sıra, vatandaşlara tüketici haklarına ilişkin bilgilendirmeler gerçekleştiren ekiplerin dağıtım noktalarından biri de şehrin işlek noktalarından birinde yer alan alışveriş merkezi önü oldu.

Alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken hususlardan iade, ayıplı mal, değişim ve sözleşme haklarına kadar her türlü tüketici hakkına ilişkin bilginin yer aldığı broşürde, ihtiyaç anında aranacak irtibat numaraları da yer aldı.

“Vatandaşlarımızda tüketici haklarıyla ilgili farkındalık oluşturmak istiyoruz”

Mersin Büyükşehir Belediyesinin hazırlamış olduğu broşürleri vatandaşla buluşturduklarını belirten Zabıta Dairesi Başkanlığı’nda Zabıta Amiri olarak görev yapan Nazım Külbay, “Amacımız vatandaşlarımızı bilinçlendirmek, tüketici haklarıyla ilgili farkındalık oluşturmak ve haklarına sahip çıkmalarını sağlamak” şeklinde konuştu. Broşür dağıtımını vatandaşların yoğun olduğu köy muhtarlıkları ve alışveriş merkezi önleri gibi noktalarda gerçekleştirdiklerini kaydeden Külbay, “Vatandaşlıklarımızın, bilinçli tüketici olmasını sağlamak istiyoruz. Broşürün içeriğinde, vatandaşlarımızın aldıkları ürünlerle ilgili zamanında değişimin yapılması, iadesi, sözleşme ve mahkeme süreci gibi tüm bilgiler mevcut. Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak, vatandaşlarımızın alışveriş yaparken aldanmaması, aldatılmaması ve bilinçli tüketici olmaları için gereken gayreti gösteriyoruz” dedi.

Vatandaşlardan Elif Yaprak Özgenç, tüketici haklarının bir kısmını bildiğinden söz ederek, “Sürekli alışveriş halindeyiz. Özellikle internet alışverişi çok yaygın olduğu için, az çok biliyoruz diye düşünüyorum. Broşürü inceledim ve gerçekten de bilmediğimiz noktalar olduğunu gördüm. Çok bilgilendirici olduğunu düşünüyorum. Böyle bir girişimde bulundukları için de belediyemize teşekkür ediyorum. Bunun vatandaşa kesinlikle faydası olacak. Çünkü haklarımızı bazı zamanlar bilmiyoruz ve maalesef bunun suistimal edildiğini görebiliyoruz. Ama haklarımızı bilir ve bunun peşine düşersek, bunun bize yararlı olacağını düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

Vatandaşlardan Dildare Ateş de tüketici haklarının tamamını bilmediğini ifade ederek, Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından dağıtımı yapılan broşürler hakkında, “Okuduğum kadarıyla faydalı buldum. Aldığım ürünü iade etmemle ilgili bölümü okudum ve çok faydalı buldum” diye konuştu.

Tüketici hakları konusunda çok bir bilgisi olmadığını, hatta mağdur olduğu durumlarda ne yapması gerektiğini tam olarak bilmediğini kaydeden Burak Çakıcı ise “Broşürdeki bilgileri kesinlikle faydalı buldum. En azından araştırmış oldum ve haklarımı bundan sonra takip edeceğim” dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER